Norsk Kaninforum: SØKER dvergveddere 0,1 - Norsk Kaninforum

Hopp til innhold

Retningslinjer for annonsering på forumet

• Tittelen bør være informativ å beskrive hva du ønsker å selge eller kjøpe.
  • Kontakt mellom kjøper og selger bør tas privat.
  • Kaninunger som annonserer til salgs skal ikke selges før de er minimum 6 uker gamle.
  • Trusler om avlivning hvis kaninene ikke blir solgt eller gitt bort er ikke tillatt.
  • Kommentarer og svar på annonser som ikke er spesifikt til annonsen hører ikke hjemme på dette forumet. Dette inkluderer retting av feilopplysninger. Ta kontakt med annonsøren privat eller start ny diskusjon på et passende delforum hvis det er noe du ønsker å diskutere.
  • Såkalt "bumping" (posting av innlegg som dytter annonsen opp til topp igjen) er tillatt innen rimelighetens grenser for å informere om annonsestatusen eller forandringer.
  • For å holde annonseforumet ryddig kan du gjerne ta kontakt med en moderator om at annonsen kan fjernes, eller skrive dette i selve annonsetittelen.
Side 1 av 1
  • Du kan ikke starte et nytt emne
  • Du kan ikke svare på dette emne

SØKER dvergveddere 0,1 chinchilla, japaner og siameser

#1 Bruker er avkoblet   Rozetta's Kaninstall 

• Medlem
  • Ikon
  • se galleri
  • Gruppe: Medlem
  • Ble med: 20-April 10
  • Navn:Aina Magnus

Postet 31 July 2010 - 09:44

nå har jeg leitet etter avlshuer i hermelin black/white i 4 mnd, å har ikke kommet noe lengre(mest sannsynelig fordi jeg er så kresen), så har bestemt meg til å sette hermelin litt på vent, frem til jeg finner noen gode avlshuer på LU.

Så nå tenkte jeg å drive litt med dvergvedder i steden, så da leter jeg etter dvergvedder huer til hopping og avl i fargene:
Chinchilla (gjærne med japanerslekt)
Japaner (alle farge kombinasjoner)
siameser (både brun og blå)
blå zobel

jeg søker helst voksne dyr, men blir glad for unger også.

svar på PM eller du kan sende meg en sms på 45275045

#2 Bruker er avkoblet   Lysfjords kaninoppdrett 

• Medlem
  • Ikon
  • se galleri
  • Ble med: 25-May 04
  • Navn:Sølvi Lysfjord

Postet 31 July 2010 - 10:35

Jeg kunne sendt deg PM, men denne infoen kanskje andre også har nytte av å være klar over. Derfor svarer jeg her.

Et lite velmenende godt råd fra meg, siden jeg ser at du søker kaniner i både chinchilla og zobel / siameser. Da chinchilla og viltzobel (ikke godkjent for utstilling) kan være vanskelig å skille som voksne, så vil du kunne få problemer med å avgjøre om det er chinchilla eller viltzobel du faktisk har. Derfor er oppdrett av begge disse variantene samtidig vanskelig å holde kontroll med hvilke gener som finnes på hvilke dyr. Jeg anbefaler deg derfor å kun velge en av disse eller også japanertegnet. :)

Til orientering: Viltzobel er lyse som nyfødte. Chinchilla er svarte som nyfødte og begge har viltzoner.

Lykke til med avl av ny kaninrase.

Innlegget er redigert av Lysfjords kaninoppdrett: 31 July 2010 - 10:36

#3 Bruker er avkoblet   Rozetta's Kaninstall 

• Medlem
  • Ikon
  • se galleri
  • Ble med: 20-April 10
  • Navn:Aina Magnus

Postet 31 July 2010 - 11:12

jeg søker chinchilla for å avle med japaner, for så å prøve å få frem sort/hvit japaner.
jeg har før klart (med et "uhell") å få frem sort/hvit japaner unger med gul/sort japaner far og vilgrå mor med chinchilla gener.
jeg har nå lyst å prøve å få frem kull i sort/hvit igjen, men tror det vil være lettere uten vilgrå innblandet, og heller med en chinchilla med japaner gener+japner.

men jeg benytter sjansen til å spørre om hva den beste måten å få frem sort/hvit japaner er ?
det fins tydligvis mange måter å få frem dette på, jeg fant blandt annet dette kullet på finn.no, og når jeg spørte om bilde av foreldrene var faren brun zobel og moren vilblå. http://www.finn.no/f...nnkode=23359694

grunnen til at jeg søker siameser er fordi jeg han en brun siameser hann, og trenger en match til han:)

blå zobel søker jeg fordi jeg elsker denne fargen, å vil avle frem dette, selv om jeg har lite tro på at jeg noen gang kommer til å finne gode avldyr i denne fargen.

Side 1 av 1
  • Du kan ikke starte et nytt emne
  • Du kan ikke svare på dette emne