aldrig ha fler husdjur :le: Har hört den några gånger ja, sambon menade nu kaninerna var mina och bara mina, men blir allt mer intresserad hela tiden ;)
Praktiskt arbete med att konstruera något är väl alltid lika skojigt, håpøøer opå med en ny burseksjon som skall vcar i kaninstallet jus tnu, efter måbnag om och men så kom jag fram till att bygag en och en etasje som då var lösa i förhåpllande till varandra, detta f¨r att de skulel vara enklare att flytta, har egentligen bara skillevegger/høynettingvegger och översta etasjen kvar att bygga innan det kan sättas in till kaninerna och bebos, jonglerade lite med antal rum och hur stora dessa skulel vara och om jag skulel ha flyttbara väggar, men har kommit fram till att de 2 understa etasjene får 2 rum var, alltså 4 rum och den översta får tre mindre rum till ungar/ungdjur under uppväxt. Antagligen sätter jag in høyhekk från front och baköver då det är enkllaste med tanke poå att man slipper lägga in nytt hö hela tiden, kaninerna riskerar inte att sätat sig fast så som ungar kan göra i lösa hönät ( har upplevt det ett par gånger med tragiskt utfall) de största rummen blir på 90x66cm kanske inte det största, men borde vara en grei storlek ändå (nästan 0,6kvm) och så skall det givetvis in hyllor i varje rum, de tre minsta rummen blir alltså då bara till ungar som skall i egen bur och av liten rex storlek, storlekarna där blir då 60x66 + hylla.. Tro, det har blivit tecknande och tänkande delux, har ju lärt en del genom åren när jag har byggt burar tidigare och stora monster sektioner med helt fasta etasjer är helt hopplösa att flytta på, så det måtte bli något som gav allt det de större seksjonerna gav, men ändå vara mer hanterbart.
Men ser fram till att starta på fågel/kaninreol planerna, saken där är att det måste se lite fint ut eftersom det skall stå i stua. fördelen är att vi har furumöbler och detta får man ofta billigt brukt och det kan med fördel byggas om till både det ena och det andra.
Praktiskt arbete är moro :le:
Innlegget er redigert av Lilliot: 27 July 2010 - 19:51